10 Jahre Jason® membrane
Native Perikard-Membran für GBR und GTR
Native Perikard-Membran für GBR und GTR
Die Jason® membrane ist eine native Kollagenmembran aus Schweineperikard, die für die Regeneration von Zahngewebe entwickelt und hergestellt wurde. Sie ist sehr dünn und bietet aufgrund der spezifischen Zusammensetzung und Struktur der perikardialen Kollagenfasern eine natürlich lange Barrierefunktion. Aufgrund der Erhaltung der natürlichen biomechanischen Eigenschaften des Perikards weist die Jason® membrane vorteilhafte Handhabungseigenschaften wie eine bemerkenswerte Reißfestigkeit und eine effektive Oberflächenanpassung auf.
Biocompatibility and Biodegradation of a Native, Porcine Pericardium Membrane. Results from in vitro/in vivo Examination.
Rothamel D, Smeets R, Ritter L, Dreiseidler T, Fienitz T, Zöller J. Int J Oral Maxillofac Implants 2012, 27(1):146-54.
Porcine dermis and pericardium-based, non-cross-linked materials induce multinucleated giant cells after their in vivo implantation: A physiological reaction?
Barbeck M, Lorenz J, Grosse Holthaus M, Raetscho N, Kubesch A, Booms P, Sader R, Kirkpatrick CJ, Ghanaati S. J Oral Implantol. 2015; 41(6):e267-81. Epub 2014
Collagen Membranes Adsorb the Transforming Growth Factor-β Receptor I Kinase-dependent Activity of Enamel Matrix Derivative.
Stähli A, Miron RJ, Bosshardt DD, Sculean A, Gruber R. J Periodontol. 2016; 87(5):583-90.
Comparison of Two Porcine Collagen Membranes Combined with rhBMP-2 and rhBMP-9 on Osteoblast Behavior in Vitro.
Fujioka-Kobayashi M, Schaler B, Shirakata Y, Nakamura T, Noguchi K, Zhang Y, Miron RJ. Int J Oral Maxillofac Implants. 2017; 32(4):e221-e230.
Effect of flapless ridge preservation with two different alloplastic materials in sockets with buccal dehiscence defects—volumetric and linear changes.
Naenni N, Sapata V, Bienz SP, Leventis M, Jung RE, Hämmerle C.H.F, Thoma DS. Clinical Oral Investigations. 2017. [Epub ahead of print].
Comparing membranes and bone substitutes in a one-stage procedure for horizontal bone augmentation. A double-blind randomized controlled trial.
Merli M, Moscatelli M, Mariotti G, Pagliaro U, Raffaelli E, Nieri M., Eur J Oral Implantol. 2015; 8(3):271-81.
Application of buccal fat pad-derived stem cells in combination with autogenous iliac bone graft in the treatment of maxillomandibular atrophy: a preliminary human study.
Khojasteh A, Sadeghi N. Int J Oral Maxillofac Surg. 2016; 45(7):864-71.
Monophasic ß-TCP vs. biphasic HA/ß-TCP in two-stage sinus floor augmentation procedures - a prospective randomized clinical trial.
Jelusic D, Zirk ML, Fienitz T, Plancak D, Puhar I, Rothamel D. Clin Oral Implants Res. 2016; 28(10):e175-e183.
Sinus Floor Elevation Using the Lateral Approach and Bone Window Repositioning I: Clinical and Radiographic Results in 102 Consecutively Treated Patients Followed from 1 to 5 Years.
Tawil G, Tawil P, Khairallah A. Int J Oral Maxillofac Implants. 2016; 31(4):827-34.
Lateral Ramus Cortical Bone Plate in Alveolar Cleft Osteoplasty with Concomitant Use of Buccal Fat Pad Derived Cells and Autogenous Bone: Phase I Clinical Trial.
Khojasteh A, Kheiri L, Behnia H, Tehranchi A, Nazeman P, Nadjmi N, and Soleimani M. Biomed Res Int. 2017; 2017:6560234.